Opaali julkaisi uuden ’Huikan muki’ pämppäysbiisin

huikan-muki-graffiti

Kuuntele ’Huikan muki’ tästä

2000-luvun alussa suuren suosion saavuttanut Opaali julkaisi tänään 17. maaliskuuta uuden singlen. ’Huikan muki’ on perinteisempi juomaralli, mutta toteutettu moderniin trap-biittiin. ”Levy-yhtiö halus, että julkastaan myös yks tällanen biisi, jossa on pikkasen vähemmän laittomat päihteet esillä. ’Huikan muki’ oli sit sikäli selkee valinta seuraavaks sinkuks ja toisaalta se muutenki edustaa vähä uudempaa soundimaailmaa.”, kuvailee Opaali sinkkujulkaisun valintaa.

Mies on viettänyt viime kuukaudet Thaimaan lämmössä ja tekee paluun keikkarintamalle heti tämän julkaisun jälkeen huhtikuun alussa. Uusi single on kolmas ja viimeinen lohkaisu alkuvuodesta julkaistavalta ’Edelleen fiktillä vol 1’ EP:ltä. Kappaleelle on kuvattu myös musiikkivideo Thaimaan Chiang Maissa, joka tullaan julkaisemaan myöhemmin.

Opaali on valmistumassa kiireiseen kesään. Toistaiseksi mies on kiinnitetty mm. Kouvolassa kesäkuun alussa järjestettävään Purpflash Beachfestival 2017 tapahtumaan ja hän odottaakin vilkasta keikka- ja festarikesää uuden singlen ja tulevan EP:n julkaisun tiimoilta. Myös uusia levyn jälkeisiä biisejä on työstetty studiolla aktiivisesti ja uutta tuotantoa tullaan tekemään enemmänkin.

31-vuotias artisti tunnetaan gangsta rap -tyylisestä tuotannostaan, jossa ei liikoja kainostella päihteiden ja väkivallan esiintuomisen suhteen. Artistia pidetäänkin yleisesti oman tyylisuuntansa pioneerina Suomessa, sillä hän on tehnyt musiikkia aina vuodesta 1999 lähtien. ’Huikan muki’ on kuitenkin pieni askel kevyempään ja potentiaalisesti hiukan laajemman yleisön kuunneltavaan musiikkiin.

Viimeisen levynsä ”Hinnalla millä hyvänsä” mies julkaisi vuonna 2010 Monsp Recordsin kautta. Tämän jälkeen hän muutti Thaimaahan ja vietti siellä hiljaiseloa viimeiset viisi vuotta, kunnes teki paluun Suomeen ja musiikin pariin aiemmin viime vuonna sainattuaan levytyssopimuksen Olari 21 Musiikin kanssa.

Pysykää kuulolla. Opaali on takaisin ja isosti!